The first weeks in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Roelof Zondervan - WaarBenJij.nu The first weeks in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Roelof Zondervan - WaarBenJij.nu

The first weeks in Seoul

Blijf op de hoogte en volg Roelof

04 April 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Een update vanuit Seoul.

Ik heb de afgelopen dagen zoveel meegemaakt en nieuwe indrukken opgedaan en hiervan zal ik de leukste dingen met jullie delen om het leuk en goed leesbaar te houden.


Traditioneel street food & uit eten:
Dat koreanen van eten houden (en veel drinken en dan vooral Soju) is bij mij nu wel duidelijk. Op straat zie je overal eet gelegenheden, de een lekkerder dan de ander. Veel restaurants hebben geen menukaart in het engels dus het is altijd maar afwachten wat je krijgt, experimenteren kan dus fijne gevolgen hebben voor je darmen (zelf ervaren namelijk). Sommige gerechten zijn zo pittig dat je urenlang gewoon verdoofd bent in je mond en dan de dag erna als je naar de toilet moet…
De gerechten die je hier kunt nuttigen zijn of mierenzoet of jalapeno pepers scherp!! maar de pittigheid van de gerechten begint nu langzamerhand wel te wennen. Vorige week ben ik samen met mijn 3 mede appartementgenoten wezen eten bij een traditioneel Koreaanse restaurant, dat best wel leuk was, maar hierbij moesten we op de grond zitten aan tafel en op de grond zitten is niet echt mijn ding. (benen zijn aan het eind helemaal verdoofd)



Gangnam-Gu district:
De stad Seoel is zo gigantisch dat het is opgedeeld in deel gemeentes (districts). Gangnam-Gu is een van de luxere (business) districts waar je veel luxe winkels als Prada e.d. tegenkomt. De uitgaansgelegenheden zijn ook iets wat je thuis in Nederland niet zo snel zal meemaken. De mensen hier zijn echt helemaal loco als ze de dansvloer betreden, er was zelfs een gast die constant een dolfijn nadeed op de dansvloer wat best wel komisch is te zien. In de eerste drie weken dat ik in Seoul ben heb ik al een stamkroeg kunnen vinden, wat heel belangrijk is natuurlijk. De stamkroeg, Monkey beach bar, is een donkerbruin cafeetje, waar best veel internationale mensen op af komen wat het echt super gezellig maakt.



Museums en een verplicht bezoekje aan de immigratiekantoor:
Dat ik niet een liefhebber ben van museums is wel bekend maar hier in Korea was het echt een pre om naar twee museums te gaan en wel de National Museum of Korea en The War Memorial. Het waren best indrukwekkende bezoekjes. Bij de war memorial krijg je alles te weten over de oorlogen in Korea en de bezetting van Korea door Japan in de tweede wereldoorlog. De National museum of Korea is wat algemener, hier krijg je alles te weten over Korea vanaf de prehistorie tot de moderne tijd wat ook best bijzonder is. De immigratiekantoor, dat was echt vreselijk! ik heb gewoon vanaf half 9 in de ochtend tot half 3 s’middags moeten wachten totdat ik mijn afhaalbewijs in de handen gedrukt kreeg… dus, dag vrije dag. Bij dit kantoor moet je je registreren voor als je het land in en uit wilt reizen voor als je bijvoorbeeld naar Japan of China wilt.



The National Cementary of Seoul:
The national cementary of Seoul was erg indrukwekkend om te zien, meer dan 150.000 grafstenen. Hier liggen gesneuvelde soldaten en officieren tijdens de bezetting van Korea door Japan, de 3 jarige oorlog tussen zuid en noord Korea en de oorlog in Vietnam. The cementary is zo groot dat je zelfs golfkarretjes kan huren om alles te bekijken.



World cup Stadium:
Afgelopen woensdag ben ik naar een champions league wedstrijd geweest, FC Seoul tegen heroshima. Dit was best wel leuk om te zien want voetbal hier is een echte familie aangelegenheid, moeders samen met oma en kinderen en een hele tas vol warm eten voetbal kijken.


Heimwee naar huis heb ik de afgelopen weken ontzettend veel gehad maar gelukkig heb ik hier heel veel te bezichtigen en te doen. Het mag dan ook duidelijk zijn dat ik het hier zeer naar mijn zin heb ik Zuid-Korea, Seoul!


Oh ja, volgende week donderdag 10 april vlieg ik voor een lang weekend naar Tokyo, Japan dus een nieuw blog volgt snel!

  • 04 April 2014 - 14:44

    Andrew:

    Hey jong.


    Leuk verhaal blijf via snapchat wel in contact .Dat is wel zo leuk om je fotos en videotjes te zien.
    Veel plezier in Tokyo en wel ff wat fotos toesturen ja .


    Groeten


    Andrew

  • 04 April 2014 - 16:38

    Ma En Pa:

    Hey lieverd heb weer ontzettend moeten lachen om het eetgedeelte prachtig en de rest van het verhaal, indrukwekkend allemaal hoor. Fijn dat je het daar zo oppakt en lekker druk hebt. Over een kleine week op 10 april gaan jullie naar Tokyo toe dat is ook heel amazing poppie.Heb je zeker veel zin in......Wij moeten jou de groeten doen van Dorrith, Riemer en Bowi ooh dat is zo'n klein propje een heerlijk lief klein mooi jonkje. Ze vroegen naar jou. En Andrea kan nu ieder moment een baby'tje krijgen...
    Liefs en heel veel dikke tuten van ons allemaal love you en genieten jij!!!

  • 04 April 2014 - 16:57

    Jacqueline:

    Hey Roelof

    Als ik het zo lees heb jij het prima
    naar je zin, fijn! Lekker genieten van alle
    ervaringen die je nu opdoet en goed op
    jezelf passen. Enne lekker genieten
    van je weekend weg! Xx

  • 05 April 2014 - 00:17

    John Zondervan :

    He kerel,

    Mooi man dat je dit allemaal kan/mag doen!
    Volgens mij heel indrukwekkend allemaal.

    Hier gaat ook alles goed maar we missen je wel dikkop ;-)

    Veel plezier in Japan lijkt mij ook te gek daar.
    Lekker sushi eten en aan de rees raken hahaha.

    XXX John annelie & kids & snikkel.

    Ben ook echt benieuwd naar je foto's straks

    Ps vrouwe? O ja loempia long sing is ook lekker!! Of kibbeling bij het neusje v/d zalm hahah!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Short trip to Beijing

16 April 2014

On my way to Tokyo

04 April 2014

The first weeks in Seoul

06 Maart 2014

Snotgeroggel en zoekende in de subway

26 Februari 2014

SMOG en Babi pangang lucht
Roelof

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 6084

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: