SMOG en Babi pangang lucht - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Roelof Zondervan - WaarBenJij.nu SMOG en Babi pangang lucht - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Roelof Zondervan - WaarBenJij.nu

SMOG en Babi pangang lucht

Door: Roelof Zondervan

Blijf op de hoogte en volg Roelof

26 Februari 2014 | Zuid-Korea, Seoel

“Waar moet ik beginnen.... ik heb in een zeer korte tijd heel veel nieuwe indrukken opgedaan en ik wil ze allemaal wel met jullie delen maar dat wordt dan een te groot verhaal ;) dus ik zal het deel voor deel op deze blog zetten.

De eerste paar dagen:

Ik ben met drie hele leuke medestudenten voor vier maanden naar Zuid-Korea, Seoul afgereisd. Bij aankomst op het vliegveld in Seoul werden wij opgewacht door een lief, klein maar vrolijk mantsje die ons naar het appartement bracht. Ons chauffeur kon op twee woorden na geen engels spreken noch verstaan, dus wij hebben tijdens ons anderhalf uur durende rit naar het appartement een heel fijn gesprek kunnen voeren… De enige twee woorden die hij kon uitspreken waren THANK YOU, THANK YOU !!. In de rit naar het appartement zagen wij een landschap met veel dichte mist… ik bedoel SMOG dus het was een sightseeing van je leven.

Bij aankomst bij het appartement leek het op eerste gezicht wel aardig, alleen de buurt waarin we terecht kwamen… was echt een welcome in the ghetto!!!! moment. Later bleek dat het appartement in een veel ergere staat verkeerde dan de wijk zelf, een illusie minder dus.
Het appartement is gemeubileerd met een bed (goed uitgeleefd bed, god mag weten wat daar allemaal op gebeurd is), een krakkemikkug bureautje met een bureaustoel die al uit elkaar viel zodra je het aankeek en over de badkamer, nou daar zal ik het maar niet over hebben ;).

Na onze koffers in het appartement te hebben gezet zijn we de stad wezen verkennen maar wat ik daar allemaal zag, one big cultureshock… allemaal mensen die lopen met maskers, auto’s die kriskras elkaar inhalen en voorbij rijden, overal mensen op straat eten en ander spul te verkopen, echt een hele andere wereld dan ik thuis gewend ben. De smog die in de stad hangt kan heel irritant zijn, zo heb ik de eerste dagen last gehad van mijn keel, ogen en de geur die overal hangt, echt verschrikkelijk, het ruikt naar riool gemixt met babi pangang gerechten. Gelukkig is het niet elke dag SMOGDAG want op een heldere dag kun je Seoul mooi bezichtigen. In de avond is er een ander appartement op het internet gevonden, die zo op het oog er goed uit ziet, direct hebben wij een afspraak gemaakt met de verhuurder van het nieuwe appartement want wij waren niet tevreden met het appartement waarin we nu zaten en waar we voor vier maanden in moeten leven.

De volgende ochtend wakker geworden met een houten rug door het ‘oh zo lekkere bed’ hebben wij het nieuwe appartement bezichtigd en zijn wij direct erin getrokken. Eindelijk een fijn appartement waarin wij voor vier maanden in kunnen ‘leven’ en ‘eigen maken’, ons thuis in Seoul.”


In mijn volgende blog ga ik onder andere wat vertellen over de avonturen in the subway of Seoul,hoe we de SKKU campus EINDELIJK gevonden hebben en over de zuid Koreaanse mensen die ik tot nu toe ben tegengekomen. :-)

  • 26 Februari 2014 - 14:40

    Annelie:

    Noh wat kest leuk skrieve juh!!!
    Fijn dat je wat beters hebt gevonden.

    Dikke kus van ons

  • 26 Februari 2014 - 17:38

    Jerome:

    Hey roelof superleuk om te lezen =-) gelukkig dat je nu een beter appartement hebt, ben benieuwd hoe het verder allemaal is daar heel veel succes! ;-D

  • 26 Februari 2014 - 20:54

    Miranda:

    Hey roelof, leuk om te lezen wat je daar zoal meemaakt en te zien krijgt. Ik hou het in de gaten. Een hele fijne tijd gewenst daar. Ik hoop dat jullie nu een beetje beter zitten. Xx

  • 26 Februari 2014 - 21:44

    Agnes Zondervan:

    Hey Roelof, wat super dat je een blog bij houdt. Leuk om te lezen hoe je de andere wereld aan t verkennen bent. Heel veel plezier! En lekker genieten!

  • 26 Februari 2014 - 23:27

    John Zondervan :

    He broertje,
    Leuk jonge kunnen wij mooi zien wat je allemaal uitvreet!
    Hest al wat leuke handel sien?
    En hoe smaken die loempia's?
    Ik zal effe Mien frituur vol gooien

    Gr aan kim jung oen!

  • 27 Februari 2014 - 11:41

    Pa En Ma:

    Prachtig spannend verhaal Roelof. We zijn benieuwd naar het vervolg.....
    Wij hopen dat je er ook heel veel leuke dingen mee zult maken.
    love you lieverd, pa en ma en Rowan xxxxxxx

  • 27 Februari 2014 - 18:05

    Jack De Wolf:

    Leuk verslag Roelof. Hopelijk nu een fijne tijd na die eerste nare ervaringen!

  • 28 Februari 2014 - 16:47

    Henk En Marie :

    Hey Roelof wat een leuk idee om een blog bij te houden
    zo blijven wij ook op de hoogte van je spannende reis Xx

  • 01 Maart 2014 - 16:37

    Andrew:

    Hey ouwe must sambal bij die babi pangang lucht hevvuh haha ik hoop dat je goed vermaakt in die super deluxe hotel haha wel leuk om juh verhaaltjus te lezuh ik lag in de deuk hier en om eerlijk te zijn gebeurd tvbij mij nie vaak tegenwoordig vooral t stukje over je mattrass. En hest wat leuke skarreltjus al ontmoet?(hoeveel kost dat haha) ja je kent mij altyd grappen maken nou jonguh hou ons op de hoogte en als je een keer wil skypen kist mij altied lastig vallen (andybhughes1= =skype id) groeten uit Scotland ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Short trip to Beijing

16 April 2014

On my way to Tokyo

04 April 2014

The first weeks in Seoul

06 Maart 2014

Snotgeroggel en zoekende in de subway

26 Februari 2014

SMOG en Babi pangang lucht
Roelof

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 6076

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: